Chiptuning Delphi DCM6.2V
Je nám radostí oznámit, že jsme opět první, kdo může na českém trhu nabídnout úpravy nových řídících jednotek Delphi DCM6.2V, které jsou od roku 2014 osazovány do celé řady vozidel koncernu Volkswagen. Trvalo to téměř 2 roky od chvíle, kdy jsme u nás měli na testování nové Fábie s motory 1.4 TDI přímo ze salónu. Zatímco vývoj softwaru pro motory 1.2 TSI s výkony 63 až 81 kW trval jen pár dnů, u naftových motorizací 1.4 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI s těmito novými jednotkami bylo potřeba vyčkat na technologii, která by programování těchto nových ECU umožnila.
Řídící jednotky Delphi DCM6.2V jsou něčím zcela novým, na co bylo potřeba vyvinout nové programátorské rozhraní, aby s jednotkami bylo možné vůbec navázat komunikaci a získat software řízení motoru. To se nyní podařilo a díky tomu, že jsme vybaveni několika špičkovými technologiemi na programování řídících jednotek, jsme schopni jednotky těchto motorů programovat jen přes diagnostické rozhraní, bez demontáže z vozidla. Ihned po prolomení ochrany jsme se proto vrhli do vývoje softwaru.
Nové jednotky jsou osazeny v těchto motorizacích:
- 1.6 TDI 66 a 81 kW - Škoda Octavia 3 (2015+), VW Golf 7, Seat Toledo, Seat Leon
- 1.4 TDI 55 a 66 kW - Škoda Fabia 3, VW Polo, Seat Ibiza, Audi A1
- 2.0 TDI 62 - 110 kW - VW T6, VW Crafter
Všechny nové motorizace prošli během prvních dnů testování na válcové zkušebně výkonu. A již také odjeli první zákazníci s upravenými vozidly.
Chiptuning Škoda Octavia 1.6 TDI CR 66 a 81kW v grafech
Jako první jsme testovali motorizace Škoda Octavia s motory 1.6 TDI 66 a 81kW. Jedná se o vozidla, na která zákazníci nejvíce čekali. Samozřejmě jsme vozy podrobili důkladných diagnostickým testům, při kterých logujeme všechny důležité parametry, mezi které patří nejen tlak turbodmychadla, množství paliva a kroutící moment, ale také třeba teplota výfukových plynů, tlak snímače diferečního tlaku ve výfuku a další. Nedílnou součástí všech úprav je také kontinuální monitorování emisí a to jak při dynamické jízdní zkoušce, tak na místě - v rozsahu SME.
Po odladění motoru jsme se rozhodli pro nastavení maximálního doporučeného a bezpečného výkonu na hodnotě 100 kW a 320 Nm. Tohoto výkonu lze dosáhnout zvýšením plnícího tlaku a dávkování paliva jen v řádu procent, kdy nedochází ke zhoršování splodin emisí ani k nadměrnému opotřebení komponentů vozidla. Tohoto výkonu lze dosáhnout nejen u verze 81 kW, ale také u slabšího typu s výkonem 66 kW. Jedná se totiž o dva identické motory, u kterých je nižšího výkonu dosaženo pouze softwarovým ponížením kroutícího momentu.
Maximální výkon oproti výrobci posunujeme již na 3500 otáček, kdy je možné držet vyšší kroutící moment, který všichni řidiči nejvíce ocení. Jízda s vozidlem je tak svižná, akcelerace pružná a filtr pevných částic netrpí nadměrným tokem spalin.
Úpravy se zápisem do TP
Naše úpravy probíhají již rok ve shodě s homologačním postupem stanoveným ministerstvem dopravy. Vozidla s naší úpravou tak bude možné zapsat oficiálně i do TP. Aktuálně dokončujeme atest u ministerstva dopravy. Jediným limitujícím faktorem pro zápis výkonu do technického průkazu bude maximální navýšení výkonu o 20%, u verze 81 kW tedy na 97 kW a u slabší verze 66 kW na hodnotu 79 kW. Maximální výše kroutícího momentu ve spodním rozsahu otáček může být libovolná.
Všechny úpravy však u nás probíhají stejně, tedy včetně měření výkonu a měření emisí, včetně podrobné diagnostiky. Na softwarovou úpravu poskytujeme záruku v délce trvání 9 let.