Pravdy a mýty

Spotřeba paliva

tankovani.jpg

Velmi častým dotazem je problematika snížení spotřeby v závislosti na zvýšení výkonu motoru. Spotřebu ovlivňuje především uživatelem zvolený styl jízdy, kvalita použitého paliva a celkový technický stav vozu. Při zachování stejného stylu jízdy z důvodu většího zrychlení po úpravě vozu dochází k rychlejšímu nárůstu výkonu a tím i ke snížení počtu pracovních cyklů motoru, což vede k následnému snížení spotřeby.  Je nutno říci, že při větším využívání výkonu než před úpravou spotřeba paliva neklesá. Stejnou stokilometrovou trasu je možné se stejným automobilem ujet rozdílným stylem jízdy za 5 stejně jako za 8 litrů paliva.

Powerbox není chiptuning

imajhges.jpegZařízení označovaná jako Powerbox, Speedbox, Speedbuster atd. jsou přídavná zařízení, které nemění nastavení řídící jednotky, ale pouze zkreslují některý z parametrů dodávaných řídící jednotce, což má v konečném důsledku změnu nastavení řídící jednotky. Je pravda, že tato zařízení  jsou schopna docílit zvýšení výkonu, ale pouze za cenu zvýšení spotřeby, kouřivosti a snížení životnosti motoru. Nefungují na principu změny kompletního nastavení řízení motoru ale pouze na změně některého z více parametrů ovlivňující nastavení motoru. Není ojedinělým jevem, že po používání tohoto zařízení došlo ke zničení motoru po ujetí několika tisíc kilometrů. Tento způsob proto nenabízíme a nelze jej ani doporučit. Tato zařízení NEJSOU plnohodnotný chiptuning. Více o těchto zařízeních v článku Powerboxy.

Další část: FAQ časté otázky